1 Nis 2015

DÜNYAYI KURTARMAYI BIRAK ÖNCE KENDİNİ KURTAR SONRASINA BAKARIZ

Ayna grubunun yaptığı ve '' vosvosumun camı kırık'' diye başlayan tek adam gibi parçasının nakarat kısmı da şöyleydi : '' dünya dünya kendimden önce seni kurtardım dün bütün gece '' 

Evet her ham bünyenin düçar olduğu devrimci hastalığıdır kendini kurtarmadan dünyayı kurtarmak. Bir illettir bu ve her doğan nesille birlikte salgın gibi yayılır. Ben de yirmili yaşlarda dünyayı kurtarma planları yapıyordum cahilce..Bu yaşıma geldiğimde şunu anladımki en büyük devrim kendi içinde yaptığın devrimdir ve bu dünyaya vereceğin en büyük devrimci fikirde iki çocuk yetiştirmektir adam gibi. Gerisi yalandan devrimci sahiden iktidar savaşıdır. 

Bir de şu din tacirlerinden bıktım usandım .. Kurandaki islam gerçek islam haram helal ıvır zıvır ....

Din dediğin samimiyetle yaradana yönelmektir gerisi teferruattır yani...

Rahmetli babam çok sağlam bir mümindi haramdan ateşten korkar gibi korkardı. Ben sadece doğruyu ama sadece doğruyu söylemeyi yalansızlığı babamdan öğrendim. Samimiyetle inandı ve öyle yaşadı. Lakin bir gün traktör alması gerekti peşin para bulamıyordu direndi arandı en son dayanamadı ve faizli kredi kullanıp bir traktör satın aldı. Haram işledi siz din büyüklerinin ifadesiyle . Günlerce bunun için hayıflandığını ve yaradanından ne kadar af dilediğini ben bilirim yakinen. Oğlum bunun günahı ben yaşarken benden çıksın ahirete kalmasın derdi hep ve bir gün bu çıkacak benden derdi. 

Hatırlamıyorum şimdi iki yaz mı üç yaz mı geçti , kardeşim tarlalarımızın olduğu yerden ilçeye giden asfalta çıkarken bir kamyonla çarpıştı gözümün önünde. Ölü yaralı yoktu allaha şükür lakin bizim traktör ortadan ikiye yarılmıştı ve bize pahalıya patladı tamiri. Babam olayın sıcaklığı geçtikten sonra (kimsenin burnu kanamamış olmasının da verdiği huzur ile) garip bir hal takındı. Elhamdülillah dedi faizin günahı benden çıktı . Traktör ikiye yarılmış böyle masraf olmuş umurunda olmadı kardeşime olaydan sonra tek kelime bile etmedi. Neredeyse sevinmişti bile ..

Şimdi bu adama (babama ve onun gibilere) senin ekrandan kalkıp din anlatman çok yavan kalıyor hocam. Senin anlattığın şeyler benim hayatıma dokunmuyor hocam. Çok üst perdeden konuşuyorsun hocam. 

Ben bu ayakları yere basmayan akademik din söyleminden bıktım . Babamdan daha samimi gelmiyorsunuz bana dindarlık anlamında . 

Ben inanmayı ve edebi babamdan öğrendim ,  okuduğu kitabın tek kelimesini anlamayan , tefsir hadis bilmeyen bütün din bilgisi 52 farzdan ibaret olan babamdan.

Ne buyurmuş Nebi: din nasihattir (samimiyettir).

Babamı bu vesileyle tekrar rahmetle anıyorum mekanı cennet olsun rabbimde kendisinden 
razı olsun...




armut ağacı çiçek açtı iki dakika etrafınıza bakın ey muhteremler sayısız güzellik bedavadan sergileniyor..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder