2 Nis 2015

BEYİN AMCIKLAMASI GEÇİRMEK (AFYON YUTMUŞ DİNDAR MODELİ)


'' Hem günümüz modern teknolojik medeniyetinin konforundan vazgeçmemek, hem de Müslüman kalmak muhaldir.


Bu medeniyetin âletleri (unutmayın) bir zihniyetin ürünüdür. O zihniyet dünya hakimiyetidir. O âletleri ele geçirirsek biz de dünyaya hakim oluruz fikri ham hayaldir. Onlara aynı silahlarla karşı koyabiliriz düşüncesi aldanıştan başka bir şey değildir. Kaldı ki o âletleri sen yapmıyorsun, düşmanından satın alıyorsun.'' Mustafa Kutlu-Yeni Şafak. Medeniyet İnşası adlı dünkü makalesinden iki paragraf

'' Elektriğin neden kesilmiş olduğu sorusuna cevap ararken asıl olarak; neden elektriğe bağlı yaşamak zorunda olduğumuzu sorgulamaya başlarsak küresel sistemle de hesaplaşmaya başlayabiliriz demektir.''
Akif Emre - Yeni Şafak. Tel Kopar Haz Biter adlı bugünkü makalesinin son paragrafı

''Hayattan ve gerçeklerden kopukluk çoğu çevrede vardır ama en belirgin ve azgın şekilde radikal çevrecilerde, komuta ekonomisi taraftarı veya iktisadı ve iktisadî hayatı anlayamayan sağcı ve solcularda boy gösterir. Sözümü sakınmayacağım, bunların bu konularda söylediklerinin çoğu palavradır. Ne sağlam iktisat bilgisine ne de hayatın gerçeklerine dayanır. Enerjinin her türünün üretimine karşı çıkanlar palavrayı bırakıp, enerjisiz bir hayatın niye ve nasıl daha iyi olacağını ve nasıl olup da başka ve sıfır zararlı bir enerji türü üretilebileceğini açıklamalı. Bunu yapmadıkları sürece kimse onların sözlerine değer vermeyecek, seslerine kulak asmayacaktır.''
Atilla Yayla-Yeni Şafak. Enerji,insan hayatı ve palavra adlı bugünkü makalesinin son paragrafı.

Okuyanlar hatırlar geçenlerde ''bir model olarak amişler'' başlığı altında bir şeyler karalamıştım. Meğer ne kadar da bunlara heves eden varmış. Birkaç gün önceki yazımda islam ve medeniyet ile ilgili bir programla ilgili görüşlerimi yazarken Abdülaziz Tantik'in amişlere özencini de belirtmiştim. 

Açıkçası Mustafa Kutlu gibi bir kafadan , bırakalım gavur icadı teknolojiyi minvalinde bir görüş çıkacağını hiç düşünmezdim çok şaşırdım. Akif Emre eh olabilir derdim.

Döndük dolaştık islami medeniyet denilen şeyi ortaçağa dönüş olarak benimsedik mi yani şimdi ??? Bu mudur medeniyet inşaa projemiz. Ben şaka yapmıştım amişler konusunda yav niye bu kadar ciddiye aldınız..!!!

Yani nutkum tutuldu resmen yazacak laf bulamıyorum.

Askerde beyin amcıklaması geçirmek diye bir tabir vardır durumu bundan daha iyi anlatacak deyim bulamadım. 

Bin yıl aklını yitirmiş olarak yaşarsan sonunda böyle zırvalıyorsun demek..(Yusuf Kaplan'ın da bunlardan çok bir farkı yok hayali bir müslüman prototipinden medeniyet yazıları çiziktiryor)

Hakikati de dinsiz (tamamen benim yakıştırmamdır vurgu olsun diye) bir liberalden okumak kalıyor.

Vay be farabinin torunlarının geldiği noktaya bak. İŞİD'e niye laf çakıyorsunuz ki aga o zaman..

Marx'ın ''din toplumların afyonudur'' lafı boşuna değilmiş diye inanacağım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder