21 Nis 2015

BİLİNÇALTI ÇARPITIR SİLER VE GENELLER

R.Şanal!ın bir videosuna denk geldim de orada bu cümleyi kurdu. Bilinçaltı ; siler , çarpıtır ve geneller. 

Korktuğumuzda bilinç devre dışı kalır ve ilkel beyin devreye girer.İlkel beynin ise üç davranış karakteri vardır, kaçmak- savaşmak- donup kalmak..

Korku anında bilinç kesilir ve bilinçaltının müdahelesine maruz kalır ve bu anda bilinçaltına kodlanan duygu ya da emir ömür boyu insanın davranışlarını belirler.

Bilgileri tazelemek iyi oluyor. Bu donup kalma durumu bende fazlasıyla mevcut. Hayatın nimetlerini alma konusundaki yavaşlık ve tutukluk benliğimce farkedilen henüz şifalandırılamayan bir durum.

Mesela alt edemediğim bir durumla karşı karşıya kaldığımda hala donup kalıyorum ve kendimi kapatıyorum. Bir durum derken para kazanmak ve gücümü ve yeteneklerimi kullanmam gerektiğinde oluyor sadece. İlişkiler ve yazma konusunda aştım bu durumu. 

Yaptığım,söylediğim veya yapmadığım ve söylemediğim  şeylerden dolayı sorgulanmak beni müthiş geriyor sanki saldırıya uğramışım gibi savunma pozisyonuna geçiyorum. Resmen ben olmaktan çıkıyorum. Tehdit olarak algılıyorum bunu. Tıpkı sözle tehdit edildiğimde hissettiğim gibi.

Bu yaşıma geldim ama beş yaşında çocuk gibi davranıyorum bu durumlarda. Mantksız ve korkuyla. 

Bilinçaltı temizlik işine kaldığım yerden devam etmem gerektiğini anladım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder