8 Nis 2015

EN BEĞENDİĞİM TATLAR

Akşam eşim irmik helvası yapmıştı pek de güzel olmuş. Valla bu köftecininki kadar güzel olmuş dedim. Onu derken aklıma geldi. Vedat Milor yazıyor da ben yazamaz mıyım :-))

Alın size aklıma geliveren en beğendiğim lezzetler karışık olarak..

İrmik Helvası: Sirkecideki rumeli köftecisinin irmik helvası İstanbulda yediğim (hanımınkinden sonra) en lezzetli helva.

Şekerpare: Ağa lokantasının yaptığı şekerpare bence istanbulda muadili bulunmayacak kadar iyi..

Köfte: Aksaraydaki mis köfte (köfte memleketinde büyümeme rağman) benim için klasman dışıdır. Hiç bir yerle kıyaslayamam bile. Eşsizdir.Piyazı da on numaradır ama tatlı yemeyin..

Kurufasülye: Öğrenciyken Süleymaniyede yediğim kurufasülyelerin tadı hala damağımdadır. Annemden bile güzel yapıyorlar şerefsizim. 

Pilav: Malesef istanbulda lokantalarda çok iyi pilavlar yiyemedim. Fakat bir gezide yediğim pilavın tadını 25 yıldır unutamadım. Aşçıya gidip özel teşekkür etmiştim. O yüzden pilavı kendim yapıyorum..Seyyer arabalardaki pilavları denemek gerekir diyorum lezzet için...

Paça: Paça çorbası için Fatihteki Mahmut Ustanın yanından ayrılan (malesef ismini hatırlayamadım) ustanın hemen iki sokak ötede açtığı lokantayı öneririm. Üstüne yok. Yemekleri de gayet iyidir.

Kokoreç: İzmiri bir kenara koyarsak bu şehirde yediğim en iyi kokoreçi Apikte yedim..Tuzlaması da on numaradır...

İşkembeli Nohut: Eski Sirkeci Hukuk adliyesinin karşı çaprazında bir lokanta vardı (yaşar lokantasımıydı hatırlayamadım) orada yediğim işkembeli nohut çok lezzetliydi.

Döner: Abdülkadirin dönerini tek geçerim.. İçine çin tuzu mu koyarlar bilmem ama yediğim en şahane döner istanbulda...

Künefe: Aksaraydaki Has Kral Hatay sofrasının künefesi Hatayda yiyeceğiniz künefeden farksız. Test ettik onayladık.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.. Sonra aklıma gelen olursa ilave yaparım..Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder