27 May 2016

ERİK DALINDA ÜZÜM YEMEK

çıktım erik dalına 
anda yedim üzümü 
bostan ıssı kakıyıp 
der ne yersin kozumu 

uğruluk yaptı bana 
bühtan eyledim ona 
çerçi de geldi aydur 
hani aldın gözünü 

kerpiç koydum kazana 
poyraz ile kaynattım 
nedir diye sorana 
bandım verdim özünü 

iplik verdim cullaha 
sarıp yumak etmemi$ 
becid becid ısmarlar 
gelsin alsın bezini 

bir serçenin kanadın 
kırk katıra yüklettim 
çift dahi çekemedi 
$öyle kaldı kazanı 

bir sinek bir kartalı 
salladı vurdu yere 
yalan değildir gerçektir 
ben de gördüm tozunu 

bir küt ile güre$tim 
elsiz ayağım aldı 
güre$ip ba$amadım 
gövündürdü özümü 

kafdağından bir ta$ı 
$öyle attılar bana 
öylelik yola dü$tü 
bozayazdı yüzümü 

balık kavağa çıkmı$ 
zift tur$usun yemeğe 
leylek koduk doğurmuk 
baka $unun sözünü 

gözsüze fısıldadım 
sağır sözüm i$itmi$ 
dilsiz çağırıp söyler 
dilimdeki sözümü 

bir öküz boğazladım 
kakladım sere kodum 
öküz ıssı geldi der 
boğazladın kazımı 

bundan da kurtulmadım 
nideyim bilemedim 
bir çerçi de geldi der 
kani oldum gözgümü 

tosbağaya sata$tım 
gözsüz sepek yolda$ı 
sordum sefer nereye 
kayseri'ye azami 

yunus bir söz söylemi$
hiç bir söze benzemez 
münafıklar elinden 
öter mana yüzünü 
  • Koca Yunus'un bu şiirinin ne anlattığı hakkında kafa yormamış birisi ne kitaptan ne peygamberden  ne tanrıdan ne de şeytandan haberdar demektir. 
  • Hadi bakalım sorgulayın hayatlarınızı. Derrida, Yunustan haberdar olsaydı o kadar kitap yazmakla uğraşır mıydı acaba diye düşünmeden de edemedim.
  • Hayırlı cumalar....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder