Malum bugün Cuma ve hayli zamandır adetim olduğu üzere bugünde Kuran merkezli bir yazı yayımlayacağım. Buruc Süresi ilk altı ayete bir ara bahsettiğim büyük mealci Salih Parlak Hocanın yaptığı yorumları aşağıya aktaracağım. Hayırlı Cumalar..
-Buradaki burçlar,gökyüzündeki 12 burç olmayıp kale burçları anlamında ,Kuran ve Kuran dışı oluşturulan politize ve idealize cemaat burçlarıdır.Kompozisyonun kahramanına ilişkin söylentiler israiliyyat olmakla birlikte ortak temaya ışık tutmaktadırlar.Kralın dininden olmayan ve krala boyun eğmeyen halk kahramanı genci kralın halk huzurunda öldürmesi ve halkın gencin dininden olduklarını açıkça söyleyememeleri ve dayatmacı kralın bu insanları sözde Kuran cemaati Uhdudçularca jurnallenme sonucu ateşe atması , öte yandan kralın zina yapmayı , çıplaklık modasını devletin dini durumuna sokmakla nikah kutsal kurumunu amacından soyutlaması ,devletin karşı devrim ilkelerini kendi dininin devrim ilkeleriymişçesine savunması,dinin devrim ilkeleri diye bir şey olmayacağını ısrarala ileri sürmeleri ,devletin devrim ilkelerine uymayanları vatan haini,devlet düşmanı olarak görenlerle işbirliğine girmeleri esas alınmaktadır. Öte yandan Necran halkı kralın dinine girmeğe zorlanırken siyasi islamcı hristiyan birkaç genç Ashabı Kehfin imanları gereği karşı çıkmaları tefsircilerce anlatılmaktadır.Dayatmacı devlet baskısıyla asrı saadette kendilerine ekonomik abluka uygulanınca çevre dost rum kayseri habeş kralı Necaşiye hicretle siyasi destek arayan ve siyasallaştırdıklarını tanıtmak zorunda kalan ilk hicret ashabı da örnek verilmektedir.Öte yandan kralın dinine zorlanan ve toplumsal çözülme sürecine girip siyasallaştırılmış dine kuşkuyla bakan halkın,hristiyah misyonerlerince hristiyanlaştırıldığı da anlatılmaktadır.İşte bu örneklerde,devrim ilkelerini bir türlü halkına benimsetemeyen devletin siyasi çakıltaşı olarak gördüğü siyasi islamcıları;politize din adamlarının Uhdud Ashabı cemaatler desteğinde temizlemesi buradan anlaşılabilir.
Din kisvesi altında islam birliğini aşarak,hatta ona hiç aldırmayarak islam-hristiyan birliğini deneyen dini önderleri ayarlayıp,kendisini beğendiremeyen devletini zorla beğendirme ve sosyal gerilim ateşine derin devletin de katkısını katarak yıldırma eylemine ortak etme eylemi ortak tema olarak seçilmiştir.Ateş,sosyal gerilimdir.Siyasal islamcıların gerilimi .Burada politize önderlerin devlet adına halkı sosyal kontrolden geçirmesi ,yakıtını dıştan alarak ateş çukuruna bekçilik etmeleri kompozisyonun ana teması olmaktadır.
-"canlı örnek olanlar" büyük din adamları ve halkı örgütleyen halk önderleridir."örnek alınan" da o devletin devrim ilkeleridir.
- Bu süre bir kompozisyondur ve ana teması tepeden inme bir devletin , devrim ilkelerini halkının pek benimseyemediği durumlarda,dayatmacı ve derin devlet gücünün;politize cemaat makyajlamalarıyla siyasi islam yanılısı güçler üzerine salması,gerekirse dipçiklerle ve namlu doğrultmalarıyla daha politize halk gücü yetiştirmesi,devletçi dini önderler satın alması,inanmış insanların ve siyasi islama gönül vermiş insanların üzerine ,yakıtını ve sosyal gücünü derni devletten alan kendi içlerinden devletçi din adamlarını salmasıdır.
-Hendek,politize din adamlarının Kuran çevresinde cemaatlaşmadan öte ,devlet iradesini ellerinde bulunduran yabancı güçlerin odak ve mahfili siyonist cemaatlerden güç almalarıdır.Bu güçleri "dış yakıtlı ateş" veya "yakıtını dıştan alan ateş" olarak nitelemektedir.Bu din adamlarının Kuran cemaati dışında (isra78) siyasi ve sosyal örgütlenmelerini bir ateşe,yakıtı kendince üretilmeyen bir ateşe benzetilmektedir.Yakıtsız ateş olamayacağı ve ateşi söylerken yakıtını söylemeğe gerek kalmayacağı için,ama başkalarınca yakılıp taşıma suyla dönen değirmen gibi başkalarının körüklediğini anlatmak için bu deyimin kullanılabileceği akla ilk gelen özellik olmaktadır.
-Kazılmış hendek,mecazi anlamıyla dayatmacı o devletin siyasi islamcıların siyasi etkinliklerini önlemek için çıkardığı yasalar demektir.O hendeklerin ateşine bekçilik edenler de devletçi din adamları,derin devletin satın aldığı ve finanse ettiği ,devletçi tarikat önderleridir.Bu devletçi din adamları,öteki siyasi islamcıların halktan itibar görmesini derin devletle birlikte içlerine sindirememekte ve sosyal gerilim ateş çukurları açmaktadırlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder