15 Eki 2014

KURANDA YAZAN HER ŞEY DİN DEĞİLDİR

Allah'a şükür aklımı kullanmayı taa çocukluk yaşımdan beri biliyorum. Hiç bir zaman körü körüne bir şeye inanmadım ve kabul etmedim. Her zaman araştırmacı birisi oldum kitab ta bunu emreder zaten. 

Kuranı okurken , çerkes etnik kökenli bir türk zihniyetli olarak pek çok şey kafamı kurcalamıştı. Kuranda anlatılan pek çok meseleyi hiç anlamamıştım. Kavramların çoğu bana yabancıydı. Kuran madem tüm insanlığa gelmişti neden benim hiç bilmediğim mevzularda yüzlerce ayet vardı. Bu ayetlerin hiç biri benim günlük hayatıma temas etmiyordu. 

Zamanla tarih bilgim arttıkça tefekkür ufkum da haliyle büyüdü. Bir gün bir şey kafamda dank etti..Kuranda pek çok ayette kölelerden ve cariyelerden bahsediliyordu fakat günümüzde bu kurumlar ortadan kalkmıştı. Peki o zaman bu ayetler ne olacaktı ? Ayetler var diye köleliği ve cariyeliği geri mi getirecektik şeriat ?geldiğinde. (Bugün malesef nato mermer nato kafa pek çok müslüman kitaptaki her ayeti uygulamay çalışmak için köleliğin ve cariyeliğin hala geçerli olduğunu savunur,İŞİD kafası budur.Tarihsel olarak harici kafasıdır bu ). Önümde iki seçenek vardı ; ya bu ayetler o günün şartlarına ve toplumsal değerlerine göre arap toplumuna hitap ediyordu diyecektim ya da hayır kuranda yazıyorsa ne yapalım köleliği geri getirecektik..İkinci şıkkı seçecek kadar ahmak değildim çok şükür ve Kuranı bu gözle okumaya başladım..O zaman anladım ki Kuran bildiğin o günkü arap toplumunun gelenek ve adetlerini muhatap alıyor ve cari anlayışa göre hüküm vazediyordu. Bu benim zihnimde devrim yaptı..Bu, Kuranda demokrasi,devlet,toplumsal düzen,ekononmik düzen arama salaklığından kurtardı beni..

Burada anlatacağım çok şey var fakat yazsam günler sürer zaten de  okumazsınız...

Mustafa Öztürk Hoca'dan aktramayla söylüyorum ; o dönem arap toplumunun cahiliye adetlerinin ve toplumsal göreneklerin % 79,20 si islam geldikten sonra da devam etmiştir, islam % 20,80 tekabül eden adet ve alışkanlığı iptal etmiştir... 

Bunu bir kenara yazın ve tekrar düşünün derim..Kuran çağlar üstü bir kitaptır şüphesiz ama miladi 610 yılında Mekke'de yaşayan arap toplumuna inmiştir ve muhatabı da hicretten önce bu toplumdur. Bu yüzden arapçadır. Medine döneminde işin içine yahudiler dahil olmuştur ve Kurandaki yahidleerle ilgili ayetlerde muhatap Medine yahudileridir. Kuran ,ey müminler dediğinde o dönem müminlerini,ey hristiyanlar dediğinde Necran hristiyanlarını ve ey yahudiler dediğinde Medine yahudilerini kastetmiştir.. Ey müşrik topluluğu dediğinde de Mekke müşriklerini kastettiği gibi. 

Kuranda durum ayetleri çoktur ve o günkü durumla ilgilidir. Bedir ve Uhud savaşını anlatan ayetlerden bir hüküm çıkarmaya kalkmak biraz kitabı anlamamk oleyor.. Düpedüz peyagamberin hanımlarıyla yaşadığı sorunlara yönelik ayetler var..

Kurandaki miras,savaş,ganimet,kölelik,zıhar,ila,haram aylar hatta cennet ve cehennem yaetleri bile o günkü arap zihnine göre anlaşılması gereken ve tarihsel durumu tespit eden ayetlerdir...

Yoksa düz mantık ,allahın eli var ayetini allahın eli var diye anlarsan ve allahın eli mecazdır diyeni kafir ilan edersen kafana bomba atılan bir miiltan olursun ve tarihin ve insanlığın dışında kalırsın...

Allah selamet varsin....

Sözün özü; Kuranda yazan her şey din değildir...Ve biraz tarih okuyun...İyi gelir...

Tarih okumadan ne kitabı.ne cemel'i,ne sıffin'i,ne şiayı ne sünniliği ne de mezhepleri ve tariktaları analayamazsınız..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder