13 Şub 2017

HUKUK YOKSA GERISI TEFERRUATTIR

2. Kesin inançların (akıldışılığın) politik yargıları ele geçirmesi bir felakettir, çünkü kesin inançlı olmak ilkeli olmak demek değildir.

3. Kesin inançların, yanlılarına birer 'ilke' gibi görünmesinin nedeni düşünce yetersizliğidir. (Örneğin Suriye politikalarındaki toyluklar)

4. Yeni Anayasa bir (kesin) inanç konusu değildir, olsaydı oylanmazdı. Evet veya Hayır demek, doğru veya yanlış bir sanıyı dile getirmektir.

5. Doğru veya yanlış: doğru ama yanlış da olabilir, yanlış ama doğru da olabilir. Sanı, karşıtı için doğru olabilir der, inanç olamaz der.

6. Siyasal görüşler en nihayet birer sanıdır, pekala doğru olabilirler de olmayabilirler de, çünkü siyasette ne olabiliyorsa olmayabilir de.

7. Bu tespitler olması gerekene ilişkin olana değil, aptalca görünmesi de bundan. Gerçekte kesin inanç şiddet doğurmaz, bizzat şiddettir.

8. Toplumsal-siyasal yaşamın dilini kesin inançlar (din dili) belirledikçe ne yazık ki her türlü karşıtlık ve farklılık uzlaşmaz görünür.

9. Bir devletin öncelikle siyasal inançlara değil, siyasal ilkelere ihtiyacı vardır; duygulara değil, düşüncelere: denetlenebilir olana.

10. Evet veya Hayır, karşıt yargıları tümüyle yadsıyan ve bu duruşunu bir otoriteye dayandıran her inanç şiddet içerir, çünkü ilkelliktir.

(Dücane Cündioglu'nun twitter hesabindan alinmistir)

Özgürlüğü siyasal vandallığın saldırılarından koruyacak olan yasadır; yasayı koruyacak olansa toplumsal bilinçtir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder